Grantové oddělení Filozofické fakulty UP v Olomouci vyhlašuje výběrové řízení

Úno 14, 2024 | Uncategorized

Pozice: Juniorní pozice – Manažerka/manažer výzkumných projektů – příprava projektů

Pracoviště: Filozofická fakulta, Univerzita Palackého

Pracovní úvazek: 1,0

Termín nástupu: po dohodě

Uzávěrka přihlášek: 4. 3. 2024

Hledáme kolegyni či kolegu, který chce pracovat s vědci a pomáhat jim s rozvojem vědecko-výzkumného potenciálu FF. Bude svou práci vnímat jako službu vědecké komunitě a zároveň se chce profesně rozvíjet v oblasti grant developmentu a projektového managementu vědy a výzkumu. Manažer/manažerka výzkumných projektů poskytuje komplexní podporu přípravy projektových žádostí podávaných do soutěží národních i mezinárodních poskytovatelů. Grantové oddělení FF UP nabízí uchazečům možnost tento obor zblízka poznat a vyprofilovat svou profesní dráhu v této oblasti.

PROFESE MANAŽERA VÝZKUMNÝCH PROJEKTŮ – GRANT DEVELOPERA

Jaké jsou vlastnosti dobrého manažera výzkumných projektů, která pomáhá „psát projekty“? Má zájem o vědu a prostředí, kde věda a výzkum vznikají. Zajímá se o vytváření poznatků i jejich dopady na vědu a společnost a optimálně má s vědou osobní zkušenost. Chce vstřebávat informace z různých oborů a učí se vztahovat je k politikám a společenským výzvám, a také k požadavkům souvisejícím s tvorbou projektů. Baví ho pravidelně komunikovat s lidmi a umí efektivně a trpělivě naslouchat. Záleží mu na tom, aby jasně vysvětlil požadavky grantů vědcům a věděl, že mu porozuměli – chce je inspirovat k myšlení a aktivitě, chce navazovat partnerskou spolupráci. Rád zvládá své úkoly samostatně, ale nebojí se požádat o radu či pomoc, je odpovědný sobě i týmu. Má chuť a odvahu pracovat s lidmi, kteří bývají nadaní, ale ne vždy vstřícní a svědomití a potřebují jasnou strukturu, podporu a vedení. Je ochoten vzít na sebe administrativní rutinu a uvolnit vědcům ruce pro jejich tvůrčí práci, umí však také vést s vědci dialog a tvořit spolu s nimi. Dovede pracovat s čísly a vytvářet rozpočty, zajímá ho práce s fakty a daty, ze kterých těží a umí je analyzovat. Zná jazyk projektového managementu a dovede ho používat i zprostředkovat. Orientuje se v projektovém řízení i implementaci projektů. Chce rozvíjet své profesní dovednosti, rozšiřovat si obzory, přijímat nové výzvy. Buduje si aktivně svou profesní síť, využívá ji k rozvoji svých znalostí a dovedností, a také svými dovednostmi přispívá jak národní, tak mezinárodní komunitě manažerů vědy. Bez problémů komunikuje anglicky, umí dobře psát a formulovat, ale také vizualizovat a vyjádřit se graficky. Je otevřený, chce se dál učit a rozvíjet, objevovat a zvládat nové metody a přístupy, nechce ustrnout. Chce dělat dobře svou práci a dosahovat výsledků.

Odpovědnosti projektového manažera v oblasti přípravy projektů (grant development):

  • Identifikace vhodného grantového zdroje – tedy poskytovatele a grantové výzvy (programu) pro konkrétní projektové nápady
  • Interpretace smyslu a účelu konkrétních programů a výzev a jejich srozumitelné zprostředkování vědcům
  • Vytváření si povědomí o politickém a společenském pozadí programů a výzev, uvádí tyto informace do souvislostí s očekávánými vědeckými a socioekonomickými dopady projektů
  • Pomoc s rozpracováním základních nápadů do konkrétního projektového záměru, konceptu a projektové struktury
  • Kontrola a komunikace parametrů definujících způsobilost žadatele o grant
  • Konzultace a pomoc při sestavování odpovídajícího rozpočtu projektu
  • Konzultace stylu psaní projektu, příprava některých textů, navrhování úpravy
  • Příprava potřebných dokumentů, kontrola jejich správnosti, úplnosti a celkové kvality
  • Vytváření harmonogramu přípravy, monitorování a úpravy jejího průběhu

POŽADAVKY NA POZICI

  • VŠ vzdělání Bc., Mgr nebo PhD
  • Znalost angličtiny nejméně na úrovni B1/B2, optimálně C2/C1
  • Dobré analytické schopnosti, zejména porozumění textu, práce s daty a čísly
  • Výborná znalost aplikací MS Office, zejména Word a Excel
  • Dobré jazykové schopnosti – psaný a mluvený projev v AJ a ČJ
  • Dobré komunikační schopnosti
  • Oceníme dovednosti v oblasti práce s grafikou, webem, sociálními sítěmi apod.
  • Motivace vzdělávat se a vypracovat se na odbornici/ka ve zvolené projektové oblasti
  • Proaktivní přístup, schopnost a ochota nacházet řešení a porozumět problému
  • Efektivní zacházení s časem a schopnost plnit úkoly včas
  • Pečlivost, svědomitost, zodpovědnost, nápaditost
  • Ochota osvojovat si nové znalosti a dovednosti, využívat zkušeností a systematicky s nimi rozvojově pracovat

Co je výhodou:

  • Zkušenosti z/orientace v oblasti grantového financování, zejména národních a mezinárodních programů (např. Horizont Evropa, OP, GAČR, aj.)
  • Praxe z oblasti projektového řízení, zkušenosti s prací v akademickém prostředí
  • PhD v jakémkoli oboru, případně povědomí o vědecké metodologii
  • Vynikající dovednosti v jakékoli z výše zmíněných oblastí (zejména jazykové, numerické, grafické, IT, mediální, aj.)

Více informací k pozici: Jakub Zeman, jakub.zeman@upol.cz; + 420 731 528 177

CO NABÍZÍME

  • Mentoring – systematická konzultace procesu vzdělávání a pracovních postupů (plán karierního rozvoje)
  • Zaškolování zkušenějšími kolegy přímo z FF UP, případně jiných fakult/ústavů UP
  • Zaškolení ze strany ekonomického a personálního oddělení v relevantní agendě
  • Školení poskytovaná externími národními nebo mezinárodními subjekty
  • Integrace do profesní komunity CZARMA (národní oborová asociace) a možnost školení či konzultací s konkrétními členy zkušenými v konkrétních oblastech, zapojení se do pracovních skupin
  • Integrace do profesní komunity EARMA (evropská oborová asociace) a možnost aktivně se zapojit do jejích pracovních skupin, konferenčních a jiných aktivit
  • Velmi dobré platové ohodnocení navázané na profesní rozvoj
  • Podpora work life balance
  • Notebook a zaměstnanecká SIM karta
  • 30 dnů dovolené
  • Zajištění stravování formou stravování v univerzitních menzách
  • či příspěvek formou stravenkového paušálu
  • Příspěvek na penzijní připojištění či na benefitní kartu Pluxee Flexi Card
  • a další škálu zaměstnaneckých benefitů: https://www.upol.cz/zamestnanci/benefity/

Dokumenty k výběrovému řízení

  • Strukturovaný profesní životopis v českém jazyce
  • Sken dokladu o dosaženém vzdělání
  • Motivační dopis

Požadované dokumenty v elektronické formě uchazeč vkládá do přihlašovacího formuláře

Kontaktní osoba

Ulmanová Iva, Ing., iva.ulmanova@upol.cz, +420585633029

 

PROCES VÝBĚRU

Výběrová kritéria:

  • doložení všech požadovaných dokumentů
  • základní soulad profilu uchazeče/uchazečky s požadavky na danou pozici uvedenými výše

Vhodní kandidáti budou pozváni k:

  • osobnímu rozhovoru a
  • vypracování krátkých úkolů pro lepší zmapování dovedností.

 

Poznámka

Po úspěšném odeslání Vaší přihlášky obdržíte na e-mailovou adresu potvrzení o přijetí přihlášky spolu informacemi o dalším postupu

Vyhlašovatel si vyhrazuje právo pracovní místo ve výjimečném případě bez udání důvodu neobsadit nebo zrušit výběrové řízení.